domingo 27 de mayo de 2007

Portugal ConVida está arribant!

"Portugal ConVida” és una acció de divulgació de la producció cultural portuguesa més innovadora en les àreas de l'arquitectura, el cinema, la música i la performance. Els esdeveniments i espectacles que composen el programa “Portugal ConVida” tindran lloc, a Barcelona, del 4 al 9 de juny en espais tan diferents com els Cines Casablanca Grácia, La Caldera, FAD, Clube 13, Nitsa [2] i la nostra CASA PORTUGUESA

“Portugal ConVida” és una iniciativa del Consolat General de Portugal a Barcelona , en col.laboració amb "A Casa Portuguesa" i amb un grup de joves portuguesos residents en aquesta ciutat.

Tot el Programa i mes Informació aqui.

"Sufrir en Público" presentado en la CASA


Martes 22 fueron muchos los amigos y apreciadores de la obra de Ferran Fernández que ha pasado por la CASA PORTUGUESA para asistir a la presentación de su nuevo libro de poemas - "Sufrir en Público". Ferran Fernández e Juana Gallego estubiéron presentes en A Casa Portuguesa para hablar sobre la obra y recitar algunos de los poemas que han echo las delícias de todos cuantos asistiram.
Como siempre tenemos que dar las grácias a Ferran e a Juana por la preferéncia que han dado a nuestra CASA que cada vez más és un ervidero de acontecimientos culturales. Para todos los interesados, el nuevo libro de Ferran Férnandez se encontra en venta en la CASA PORTUGUESA.

viernes 25 de mayo de 2007


Entran hoy en vigor e hasta finales de Setiembre los nuevos horários de Verano.

Martes y Miércoles de 17h00 a 22h00
Jueves y Viernes de 17h00 a 23h00
Sábados e Festivos de 11h00 a 15h00 y de 17h00 a 23h00
Domingos de 11h00 a 15h00 y de 17h00 a 21h00
Lunes continuamos cerrados

Esperamos que este horário vaya al encuentro de los intereses de nuestros clientes.

Aprovechamos para informar que A CASA cerrará para vacaciones del 23 de Julio al 13 de Agosto inclusive.

miércoles 16 de mayo de 2007

Arte en Casa #4 - Del 16 de Mayo al 22 de Julio 2007

MARIA CARDOSO

Va néixer a 15 d'Abril de 1973 a Lisboa, on va viure fins a a l'edat de vint anys. Entre 1993-96 estudia Pintura en l'Escola Superior de Tecnologies, Gestió, Art i Disseny de Caldas da Raínha (ESAD). L'any de 1997-98 estudia en la Gerrit Rietveld Academie a Amsterdam. Va a viure per a Évora en finals de 1998, i es llicencia en Arts Visuals / Pintura en la Universitat de Évora l'any de 2002. El mateix any, inicia els Estudis de Doctorad en Educació Artística: Ensenyament i Aprenentatge dels Arts Visuals del Departament de Dibuix de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona (FBAUB). Actualment, es troba a viure entre Évora, Lisboa i Barcelona dedicant-se a la investigació i a la pràctica artística.

L' artista Maria Cardoso presenta en aquesta sèrie de treballs produïts entre 2000 i 2003, un aprofundiment sobre l' univers femení. Aquesta mostra es composa de dibuixos, gravats i pintures, que formen part de diverses sèries creades per l’autora i tenen llenguatges, tècniques i formats, diferents. En els dibuixos exposats podem trobar un llenguatge gràfic gairebé infantil, que convida l'espectador a fruir de les línies sinuoses de les figures representades. Són obres que ens parlen de la simplicitat i de les petites coses. Les “tècniques mixtes”, realitzades a partir de gravats, s’obtenen a través d'un joc amb els elements presents i ens mostren situacions caricaturitzades i iròniques. Les enigmàtiques i gegantines dones, realitzades a l’oli sobre tela, ens revelen altres descobertes més profundes de l'ésser humà i ens conviden, amb el seu aparent silenci, a la introspecció.

DANIEL LEITE

Oporto. 1982

Fascinat per ciutats i pels sentits, Daniel Leite abraça vàries àrees. Va freqüentar la llicenciatura d' arquitectura a Lisboa (FAUTL) i Porto (FAUP), així com diverses formacions en teatre i fotografia. La seva experiència es mou dintre de l’arquitectura i del teatre, així com de la producció audiovisual i preformativa. Actualment viu a Barcelona on treballa en el camp de l’edificació i obra civil. També està en fase de producció i preparació d’una nova producció amb el col-lectiu projecte quadrat blau, on assumeix el paper de fundador i director.

En l'A Casa Portuguesa presenta la instal-lació fotogràfica "Cores, odores e outras histórias".

"Cores, odores e outras histórias" (Barcelona 2005) és un projecte realitzat durant 2 setmanes en el territori Barcelona, on es convida a una Barcelona detallista, minuciosa i amb altres mons en el seu interior, a partir d’ una crida als sentits i a l’espai.

sábado 5 de mayo de 2007

ACTIVITATS DE MAIG 2007 - PROGRAMA

Especial Dia de la Mare
6 de Maig, Diumenge,11h>15h i 17h>21h

Per a celebrar el dia de la mare regalarem a totes les "mames" una bosseta de galetes elaborades pel nostre pastisser especialment per aquest dia.

Cata SUPER BOCK
9 de Maig, Dimecres, 20h>22h


És la cervesa líder al mercat a Portugal i ha estat premiada amb 28 medalles d'or en concursos internacionals. Tindrem les següents varietats per degustar:
Super Bock: cervesa de fermentació baixa (Lager), cos equilibrat, color daurat, aroma i gust suaus.
Super Bock Stout: cervesa negra elaborada a partir de maltes especials que li confereixen un sabor diferent i intens, així com una escuma crem'sa i duradora.
Super Bock Abadia: cervesa de recepta tradicional, d’aroma ric i pur amb notes de caramel. Color més intens i ataronjat.

www.superbock.pt

Inauguració de l'Exposició "ARTE EM CASA 3.07"
16 de Maig, Dimecres, 19h
Mostra de pintures i gravats de l'artista portuguesa Maria Cardoso i de la instal·lació fotogràfica "Colores, olores y otras historias" del també artista portuguès Daniel Leite.

Presentació del Llibre "SUFRIR EN PÚBLICO" de Ferran Fernández
22 de Maig, Dimarts, 20h
Deu anys han transcorregut des de la publicació a la col'lecció de poesia El Bardo, de "Lógica sentimental" (1997; 2ª ed., 1998), el primer poemari de Ferran Fernández (Barcelona, 1956). Si aquest llibre fou per a molts una agradable sorpresa, ens atrevim a augurar que passarà el mateix amb "Sufrir en Público", ja que el seu autor fa una passa més en aquesta barreja d’irònic escepticisme existencial i entusiasta desesperació amorosa que constitueix la matèria prima de la seva poesia.

Ferran Fernádez i Juana Gallego seran a A Casa Portuguesa para parlar de l'obra.


Cata de Vi – CASA RAMOS PINTO
31 de Maig, Dijous, 19h>21h30

Fundada per Adriano Ramos Pinto en 1880, la Casa Ramos Pinto ràpidament es feu notar per la seva estratègia innovadora i emprenedora, donada l'època. Des de sempre, la Casa Ramos Pinto ha entès que la qualitat dels seus vins començava a la terra mare del Douro i per aquest motiu es convertí en propietària de diverses finques meticulosament escollides en aquesta regió. Fou el primer pas d’un recorregut vitivinícola que aposta per una filosofia d’autoabastiment amb l’objectiu de garantir, a curt termini, la totalitat de la producció de raïms emprats en els vins d'Oporto i de taula.
La recerca de l’excel·lència es fa patent en la qualitat efectiva dels vins que produeix i en el seguiment d’una tradició pionera en les àrees d’investigació i recerca, que des de fa vàries dècades, orienta la seva estratègia de producció.
Per aquesta cata vindrá de Portugal Jorge Rosas, responsable d’A Casa Ramos Pinto.


www.ramospinto.pt